DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

Kolem Slapské přehrady

délka: cca 140 km
čas: 3 - 4 hod
trasa: Praha - Zbraslav - Davle - Jílové U Prahy - Lešany - Netvořice - Neveklov - Sedlčany - Nalžovice - Chotilsko - Davle a zpět

Vyrážím z Prahy 6 a po průjezdu Strahovským tunelem odbočuji směr Sedlčany a fádní jízdou podél řeky dorazím za hustého provozu do Zbraslavi. Nálada se zlepšuje s prvním volnějším úsekem za Zbraslaví (na mapě číslo 1.) ovšem pouze do doby než dojedu do Měchenic a Davle. V Davli na mokru pozor na celkem hrbolatý povrch silnice, kterou zde tvoří kostky. Překonávám ho ve stoje a odbočuji vpravo na Jílové po silnici č. 104. Hned u odbočky velká čerpačka s posezením venku.

Přejíždím most přes Vltavu a stoupám do Petrova a dále na Jílové. V tomto městě proslaveném těžbou zlata narazím na vskutku endurovou vložku v podobě vtipně namíchaného mixu kostek a asfaltových záplat jemně dochuceného větším počtem děr a hrbolů. Dle možností i tento úsek zdolávám na stojáka. Na náměstí se dám dolů směrem Sedlčany po silnici č. 105 Jen co minu tabuli "okres Benešov" silnice má fungl nový koberec a je to opravdu radost po ní jet.

Po průjezdu Kamenným Přívozem si asi po kilometru a půl ohlídám odbočku vlevo na Lešany a vykonám návštěvu místního vojenského muzea (na mapě číslo 2.), které je dobře značeno tabulemi hned z hlavní silnice. Osvěžěn dechem historie se vracím do Lešan a nechám se vést značkami do Netvořic. V obci Netvořice je naprosto povinná zastávka a návštěva místního soukromého muzea značek Jawa a ČZ (na mapě číslo 3.). Velmi zajímavá expozice kompletní vývojové řady motocyklů Jawa obohacená o exempláře ČZ, Velorex a různých prototypů. Pro motorkáře sleva na vstupném! Tleskám...

Okouzlen legendárními exempláři se vydávám opět na cestu. Čeká mne skvělá jízda po silnici č. 105 až do Sedlčan. Pole, zatáčky, pole, zatáčky. Prostě paráda a to především v úseku Neveklov - Sedlčany. Před obcí Osečany je možno vystoupat na rozhlednu na vrchu Drahoušek nad osadou Paseky (na mapě číslo 4.). Odbočka z hlavní silnice značena.

Nyní to je do Sedlčan už jen co by mašinu dotlačil. Hned na hranici města odbočuji vpravo a silnici č. 119 se vydávám vstříc Slapské nádrži. Za obcí Křepenice při sjezdu k mostu (na mapě číslo 5.) pozor na prudkou neoznačenou levotočivou zatáčku. Po přejezdu mostu, asi po kilometru, odbočuji vpravo na silnici č. 102  Ta mne zhruba po dvou kilometrech dovede do obce Mokrsko, kde je možno si dopřát další výstup na rozhlednu tentokráte na Veselém vrchu (na mapě číslo 6.). Stodvojka mne bude hýčkat až na křižovatku nad obcí Slapy, kde využívám čerpačku Shell k občerstvení a k doplnění paliva. Většinou tam potkáte jiné motorkáře jako třeba tyhle dva sympaťáky z Nitry. Ze Shellky už je to do Štěchovic opravdu jen kousek. Pozor na prudké klesání. Po chvíli dojíždím do Davle a vydám se opět k matičce Praze.

Údolí Vltavy v úseku Zbraslav - Davle Údolí Vltavy v úseku Zbraslav - Davle Vojenské muzeum Lešany   Vojenské muzeum Lešany Muzeum Jawa Netvořice silnice u Neveklova  rozhledna na vrchu Drahoušek rozhledna na vrchu Drahoušek  most přes Slapy most přes Slapy Vodní nádrž Slapy Muzeum motocyklů Jawa    rozhledna na Veselém vrchu
 mapa akce

Projeli jste si tuto trasu? Ohodnoťte ji v komentářích